FIlmkontakt

Wuuhuuh… så har jeg kastet mig hovedkulds ud i mit i nye arbejde på Filmkontakt Nord!
Jeg har jo gået og glædet mig riiiiigtig meget til endelig at komme igang med “det der med film” igen!
Til forskel fra min gamle arbejdsplads EDN, så arbejdes der her ud over dokumentarfilm også med kort- og animationsfilm, hvilket jeg jo er helt ok med! 🙂 Hvor er det fantastisk at sidde ved en kilde til uendelige mængder gode film! (Vores eget videotek, database og gratis adgang til Cinemateket) NUMS!

Nu består mit arbejde jo ikke (kun) i at se film, men i at sørge for at film og financiers parres til Nordisk Forum, meeeen derfor kan man jo godt se en film eller to om dagen:

Dagens filmtip går helt klart til Den Brysomme Mannen (se trailer og læs mere om filmen her! Fantastisk norsk film med masser af grotesk magi i luften. Man skal nok ikke have for sarte nerver når vores kære hovedperson bliver ramt af et tog en gang… to gange… tre gange… men selv om filmen til tider har nogle ret voldelig tendenser, så er det slet ikke den slags film, men tværtimod en film om en mand på jagt efter duften af friskbagt kage, varm kakao og legende børn! Fatter du ikke en brik, så se filmen!
Som ekstra lille filmbonus, fik jeg også set en anden af intruktørens film: Naturlige Briller. Den varer 1 minut og er vvvvirkelig god, sjov, mærkelig… just how I like them! 😉

Uhhh… der var lige en sidste ting også, som jeg lige ville dele med jer (damn man bliver kulret i hovedet af at sidde foran skærmen hele dagen)! Ham her:

Enjoy over and out…

Tagged

Leave a Reply

